Air e-commerce

SKY MONDIAL (SM) – проект у сфері e-commerce, а саме, продаж авіаквитків, миль та авіаквитків за милі. Квиткові сайти мають об’єктивну перевагу перед моно-продажами авіакомпаній через ширшу базу даних, особливо це видно при замовленні на точні дати, їх цінник завжди нижчий. Ринок у цій сфері динамічний як місцевий, так і глобальний. На час війна внесла свої корективи, але глобальна цінність ідеї навіть сьогодні не стала меншою.

Останнім часом, поряд з Expedia, Rumbo, Orbitz, Cheapoair, ми бачимо у новій якості Tripadvisor та American Express, а також активність метапошукових систем, типу Momondo, які не тільки швидкі, мультивалютні та мультимовні, але також намагаються активно працювати на місцевих ринках (домени: be, dk, se, de, no, pt, ch, cz, fr, at, pl, tw, mx, ua, ru та навіть hk). Окремо потрібно сказати про Google, тому що його проекти найчастіше новаторські, і цього разу Google продемонстрував цікаві рішення при переході на бронювання авіаквитків – дається кілька варіантів на вибір як на квиткові сайти, так і сайти авіакомпаній, що відразу враховує переваги клієнта та його історію покупок. Google.com/flights Є також десятки, якщо не сотні, нових цікавих проектів та імен. Тим не менш, поряд з усім вищесказаним, на наш погляд, явного лідера, подібно до того, яким у продажу готелів є Booking.com, сьогодні немає.

Не безцікавим є вихід на ринок авіаквитків таких гравців, як Privatbank і Rozetka – спроба лідера банківської сфери та лідера українського e-commerce освоїти нову сферу. Пошуковики зроблені професійно, дають хорошу ціну і, за певних кроків, мають добрі шанси зайняти чималу частку ринку. Авіакомпанії можуть конкурувати з пошуковими сайтами лише за прямими рейсами (без пересадок), а також у разі промо-квитків. Про Momondo.ua ми вже говорили вище.

Трохи про милі

На сьогоднішній день у світі налічується понад 500 авіакомпаній і практично стільки ж програм лояльності для пасажирів, що часто літають. Створення трьох світових альянсів не вирішило питання стандартизації та хоч якогось порядку – у сфері авіаперевезень панують програми авіакомпаній. Так у найпопулярніших програмах Miles&More та Flying Blue 38 та 37 авіакомпаній відповідно. Це більше, ніж у будь-якому світовому авіа-альянсі! Проте проблема для покупців авіаперельотів залишається досі – нагородні милі, накопичені при перельотах в одному альянсі, не діють в іншому.

Унікальність проекту SKY MONDIAL полягає в тому, що використання прийнятої в усьому світі системи заохочень за допомогою бонусних миль транслюється на весь ринок авіаперевезень, і, відповідно, дозволяє клієнтам накопичувати та використовувати преміальні милі різних авіакомпаній, що не належать одному авіаційному альянсу. Насправді прецедентів партнерства авіакомпаній, що входять до різних авіаційних альянсів, досить багато. Так австрійська Austrian є партнером не тільки німецької Lufthansa, турецької Turkish Airlines, швейцарської SWISS, що входять до STAR ALLIANCE, але також і французької Air France з альянсу SKY TEAM. У бонусній програмі українських МАУ аналогічна історія: австрійська Austrian сусідить зі швейцарською SWISS, французькою Air France та голландським KLM, не кажучи вже про момент продажу бонусних миль більшістю програм:

AAdvantage   (American Airlines)     1000 миль  – $ 29,5

Flying Blue   (Air France)                2000 миль  – € 53

Mille Miglea   (Alitalia)                   1000 миль  –  € 25

Panorama Club   (МАУ)                 1000 миль  –  $ 50

що фактично створює всі передумови монетизації цієї схеми на новому рівні. Висновки: милі стануть валютою, і це лише питання часу. Відповідно має з’явитися сайт, подібно “GoDaddy”, який створить нішу і займе 30%, якщо не прогавить лідерства (авіакомпанії зараз також подібні до звукозаписних студій, які об’єдналися в iPod, хоча довго противилися), а ринок немаленький.

Обсяг цільового ринку України на сьогодні становить близько $270 млн., тоді як світовий ринок колосальний – $727 млрд.

Монетизація переваг

Окремо слід сказати про монетизацію. Продаж авіаквитків та додаткових сервісів відбувається через сайт компанії SKY MONDIAL. Постачальники послуг (GDS) Amadeus, Travelport забезпечують мультивалютний сервіс та наявність вилки – ціна клієнта та нетто-ціна. Кошти 100% заходять на рахунок компанії SKY MONDIAL, а нетто-ціна перераховується постачальнику послуг. Потрібно зазначити, що і Amadeus, і Travelport є світовими лідерами, і взаємодія з ними в Україні створює платформу для виходу проекту на інші ринки. Це щодо заробітку від продажу авіаквитків. Для залучення додаткових сервісів обрано лідерів у своїх сферах, Booking.com, Europcar, з ними вже проведено переговори та є відповідні домовленості. Оплата у разі надходить з цього приводу постачальника послуги, та був комісія перераховується продавцю.

Окрема історія з платіжними системами та ко-брендовими картами, ситуація на ринку змінюється щодня. Низька маржинальність даного бізнесу відразу задає високі вимоги до вирішення, і ми маємо кілька гіпотез, які потребують перевірки. Впевнено ми можемо сказати тільки те, що ми не підемо шляхом iGlobe з 17-ма ко-брендовими картами, і на одній системі, типу Приватбанк, зупинятися не мають наміру.

Що є на сьогодні

Diplom

Щоб ще більше заринутися у тему ми відправили свого співробітника на професійне навчання у компанію Travelport з сертифікацією в його системі онлайн бронювання Galileo. Було також проаналізовано основні системи лояльності, що діють у світі: Flying Blue, Miles&More, МАУ та інші. Розроблено систему лояльності SKY GO, з головними Know-How та перевагами. Розроблені структура, основний контент та дизайн сайту SKY Mondial, та власне системи лояльності SKY GO. Встановлено договірні відносини з (GDS) Travelport, та консолідаторами IATI, Business Visit, які включають основні європейські BSP (в т.ч. Україна), low-cost та ін., а також компаніями, що забезпечують додатковий сервіс Booking.com та Europcar. Готовність до старту проекту становить 100%.

Всім зацікавленим у партнерстві ми надамо детальну інформацію щодо проекту.